Cum fu la Gaudeamus

Fu tare fain!

Târgul Internațional Gaudeamus 2012 laRomexpo, București.

Lume multă. Bucurie mare. Căci asta înseamnă că pe lume o mai interesează cărțile. Sau scriitorii, cât încă ei nu sunt doar cărțile ce le-au lăsat în urmă.

Pentru mine, ziua putea fi mai minunată. Am plecat de acasă destul de târziu și supărată tare din cauza asta. Aveam în gând două ”to do” importante, pe lângă necostisitorul aruncat cu privirea. Primul, să-l prind pe Cărtărescu la editura Humanitas și să-l rog să-mi scrie ceva pe cartea lui, preferata mea. Al doilea, să cumpăr Se numea Sarah și să fac poze pentru colecția mea personală.

Ajung la Romexpo, intru în pavilionul central. Făcusem o singură poză afară (asta pe care o vedeți voi) și intenționam să o fac pe a doua înăuntru, de sus, de unde se vedea întreg furnicarul de oameni. Da’ nu apăs bine pe buton că draga mea săpunieră se închide. Baterry exhausted!  x-(

Nu am timp să mă pun pe înjurat, că îl văd pe Cărtărescu deja vorbind. Noroc că Humanitas era chiar la intrare, ca să nu mai pierd timp și să mă pierd și pe mine printre rafturi. Ioana Pârvulescu își lansa Viitorul începe luni, iar printre invitați era și cel pe care îl căutam, ca să-mi scrie pe carte. Și cum graba dă naibii treaba, eu, plecând de acasă gonită de timp, am lăsat cartea  unde-i e locul. Pe birou.  Am strâns din dinți, mi-am băgat picioru’-n liniște și m-am mulțumit doar ascultându-l și privindu-l pe autorul Ochiului Căprui. Și parcă pelinul n-a mai fost așa de amar.

Speram că mai pot salva ultima parte a planului meu. Și am făcut-o, parțial. Am găsit-o pe Sarah! Chiar dacă de două ori mai scumpă decât atunci când am văzut-o ultima dată, la Bookfest.

În rest, totul a mers ca pe roate. După planul pre-stabilit și aplicat la toate târgurile de carte: oprit la fiecare stand. Căutat titluri noi. Răsfoit cel puțin 4-5 volume. Întors cartea și uitat la preț. Oftat îndelung. Pus cartea înapoi în raft. Petrecut, în medie, cam 4 ore. Epuizat psihic pe cel care s-a încumetat să mă-nsoțească.

Concluziile zilei: Lume multă. Cărți multe și interesante. Bani puțini. Frustrări latente. O listă mare cu ”De cumpărat/citit”, care arată cam așa:

Viitorul începe luni– Ioana Pârvulescu

Obosit de viață, obosit de moarte- Mo Yan

Astăzi este mâinele de care te-ai temut ieri- Radu Paraschivescu

Travesti-Mircea Cărtărescu

Citind Lolita în Teheran– Azar Nafisi

Un veac de singurătate– Gabriel Garcia Marquez

Parabolele lui Iisus. Adevărul ca poveste- Andrei Pleșu

A, și mare curiozitate mare: Tudor ChirilăExerciții de echilibru, proaspăt lansată.

3 thoughts on “Cum fu la Gaudeamus

    • Să știi că merită. Dacă îți plac cărțile, cu siguranță ai fi plecat acasă cu plasele pline. Și da, păcat că nu sunt târguri de genul ăsta sau măcar caravane și în alte orașe ale țării.

Leave a Reply

