Ce sentimente te trec când privești o legendă

De curând am fost la Gala Federației Române de Atletism. Se împlineau 100 de ani de existență a FRA. Recunosc, nu am prea avut de-a face cu atletismul, cu sportul de performanță în general (unul din regretele copilăriei mele fiind că părinții nu m-au înscris și pe mine într-un club sportiv. Dacă exista unul, sau dacă părinții mei știau cu ce naiba se ocupă el!).

Gala s-a ținut în sala Complexului Olimpic Sydney 2000 din Izvorani. Lume multă și, cum ar spune bunica, ”luminată”. Nume mari din sportul românesc, autocare cu invitați străini, doamne în rochii elegante, șampanie și Andreea Marin Bănică. S-au rememorat evenimente, s-au depănat amintiri, s-au retrăit bucurii, s-au reacordat trofee.

Frumos. Dar altceva m-a mișcat. Mai bine spus, m-a făcut să mă gândesc ce efemer e succesul și ce rămâne în urma lui. Și cum bătrânețea și anii nu țin cont de el. Poza de mai jos e ca să înțelegeți la ce mă refer.

În dreapta, Iolanda Balaș Soter. Campioană olimpică la săritura în înălțime. Două medalii de aur, la Jocurile Olimpice de la Roma si Tokyo. Nouă medalii de aur la Jocurile Balcanice. Trei medalii de aur la Jocurile Mondiale Universitare și alte trei la Campionatul European.

Privind înregistrările alb-negru din arhiva TVR nu-mi puteam controla pielea să nu se facă de găină. Strigătul de încurajare al comentatorului înainte de probă, strigătele de bucurie de după, tricolorul fluturând  în tribune și lacrimile de bucurie din ochii tuturor nu aveau cum să nu te facă să vibrezi. Și să oftezi a nostalgie. Și să te întrebi: peste alți o sută de ani, o să mai avem ce premia?

Leave a Reply

